28 en 29 april de eerste indrukken - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Adri_Jeannette_Raoul_Milas Jacobs - WaarBenJij.nu 28 en 29 april de eerste indrukken - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Adri_Jeannette_Raoul_Milas Jacobs - WaarBenJij.nu

28 en 29 april de eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Adri_Jeannette_Raoul_Milas

29 April 2014 | Namibië, Solitaire

28-4-14
In Windhoek de jeep opgehaald, boodschappen gedaan en getankt (120liter). Kunnen we effe vooruit, want in dit land ben je echt bijna 'home Alone'. Geen winkels en blij dat je af en toe iemand tegen komt. How relaxed. De rit naar Solitaire Campsite was al helemaal geweldig. Wat een uitgestrekt land zeg. En de droom van Milas is al uitgekomen ...de stokstaartjes likken zelfs uit zijn hand. En bij een onvoorstelbare "sundowner" in de woestijn/steppe op nog geen 7 meter van 2 cheetah 's gestaan. 'S avonds een heerlijke braai onder een miljoenen sterrenhemel en vroeg slapen...onze eerste nacht in de tenten op onze jeep!

29-4-14
Na een heerlijke nacht gaat de zon op om 06.00 uur. Na een ontbijtke bij de fameuze bakker in Solitaire op weg naar Sossusvlei met zijn Dune 45 en het surrealistisch landschap van Deadvlei. Het laatste stuk gelopen midden op de dag in 40 graden. Ik kan je vertellen dat het bloedheet was... Maar het was het zeker waard. Wauw..zulke prachtige rode zandduinen in de woestijn..en dan die zwarte bomen! Gelukkig is Adri met zijn 4 wheel drive net als Jos Verstappen...een kei in de zandbak. Onderweg allerlei wild gezien... Een giraffe familie, struisvogels, oryx, impala's en kudu's. Effe gezwommen en heerlijk gedineerd bij Solitaire Guestfarm. Met op het menu....kudu en oryx. In Nederland nog nooit op menukaart gezien....voortreffelijke smaak en bijzonder. Nu is het 21.00 uur en onze kleppen vallen dicht..alweer vroeg de slaapzak in!

• 03 Mei 2014 - 18:46

Pierre, Jacqueline & Mitchel:

Leuk reisverslag, ongelooflijk dat jullie zo dicht bij de wilde dieren zijn. Leuk voor Milas dat zijn droom is uit gekomen. Nu had hij Timon en Pumbaa bij elkaar en wie Pumbaa is laten wij in het midden(A3).

A3 wij zijn momenteel in gesprek met het management van Formule-1 team van Red Bull; ze hebben al grote interesse laten zien. Onze commissie zal je meer dan redelijk vinden.

Met vriendelijke groet
    Het bestuur, team Jacobs