Wo 30-4 en do. 1-5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Adri_Jeannette_Raoul_Milas Jacobs - WaarBenJij.nu Wo 30-4 en do. 1-5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Adri_Jeannette_Raoul_Milas Jacobs - WaarBenJij.nu

Wo 30-4 en do. 1-5

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Adri_Jeannette_Raoul_Milas

01 Mei 2014 | Namibië, Swakopmund

Wo.30-4
Lekker ontbijtje met scrumbled eggs bij zonsopgang. Het Messi t-shirt geeft Milas aan 1 van de jongens die werkt bij solitaire guestfarm. Hij is superblij ermee als echte Barca- en Messi fan en trekt het gelijk aan. Hij is 23 jaar en het past (ach ja een bietje kort). En wij maar denken dat Milas smal is. Daarna op weg naar de badplaats Swakopmund (circa 300 km), Onze campsite valt "iets" tegen. We hebben nu maar 100 m2 en slechts 1 prive wc en 1 prive douche. We waren net gewend aan een kampeerplaats van circa 300 m2 voor ons alleen mert 2 prive douches en 2 prive wc's. Tja ...echt afzien nu op campsite Alte Brucke. Het is mistig en koud en rijden naar Cape Cross. Ongelofelijk...wat een herrie en stank produceren de circa 50.000 zeerobben, die samengepakt een rotspunt bewonen. Het lijkt een kakafonie van een "geitenkoor". En 1-tje waagt het om ons aan te vallen ...hij laat zich niet op zijn "rob" zitten door pestkop Adri. Het ziet er zwart van de beesten..de kleintjes zijn trouwens echt schattig. Thuis lekker douchen want die stank ruik je in alles. 'S avonds "geface " timed" met Jackie, Jen en oma...fijn om hen effe te zien en spreken.

Do.1-5-14
Hee....de zon schijnt in het anders zo mistige Schwakopmund". Nu komt het echte snelle werk voor de boys. Bij "Dune 7" sandboarden van een hoge zandduin is echt stoer en cool. Ze suizen met 45 km op hun buik een steile, hoge zandduin af...die nauwelijks te beklimmen is. Gelukkig brengt een quad je telkens naar boven! How cool en na 6 glides zitten de oren, ogen en alles vol met zand!
Daarna naar de lagoon van Walvis bay, waar heel veel roze "langpoten" hun thuisbasis hebben. Prachtig ook hoe deze flamingo,s in de lucht vliegen. Bij "sundowner" heerlijk relaxed met een drankie bij een beachbar en daarna heerlijk gegeten bij een italiaan. Soep, slakken, pizza, lasagne en.....alweer lamskoteletjes. Nog een desert en nu met een volle buik naar bed. Het was een relaxte, zonnige dag!

• 01 Mei 2014 - 21:53

Jennifer:

Wauw! Geniet ervan. Leuk om te lezen xxxx jen

• 03 Mei 2014 - 09:49

Sjef:

Watjes, een echte Hollander klimt zelf die berg weer op!
    Geniet ervan en groeten uit het zonnige Maasbracht.

• 03 Mei 2014 - 18:55

Jacqueline,Pierre & Mitchel:

We moeten wel Sjef gelijk geven 'watje'. We genieten van jullie reisverslagen hopelijk komt er snel weer een. Pierre en Jackie vonden het FaceTime ook erg leuk. Het geeft een warm gevoel dat jullie de mooie kaarten naar ons gestuurd hebben.

Hoe hebben jullie De juiste A3 weer terug gevonden tussen al die zeerobben? Wilde hij wel mee of was dit zijn thuis?

Geniet er van,

Groetjes uit Maasbracht.